Батьківський лекторій “Азбука безпеки”

Картинки по запросу "картинки безпека для дітей"

 

Методичні матеріали для навчання дітей основам безпечної життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі

Дитина та  інші люди

Правила безпеки, яким обов’язково слід навчити вашої дитини:

 ° Не йди далеко від свого будинку, двору.

  • Не бери нічого в незнайомих людей на вулиці. Відразу відходь убік.
  • Не гуляй до темряви.
  • Обходь компанії незнайомих підлітків.
  • Уникай безлюдних місць, ярів, пустирів, занедбаних будинків, сараїв, горищ, підвалів.
  • Не вирушай один в далекі поїздки.
  • Не заходь з незнайомою людиною в під’їзд, ліфт. Тут варто відзначити, що іноді злочини скоюються знайомими людьми (наприклад, який-небудь сусід, добрий, усміхнений і тихий дядько Ваня на ділі може виявитися маніяком).
  • Не відкривай двері людям, яких не знаєш.
  • Домовся заздалегідь з сусідами про сигнали небезпеки.
  • Не сідай в чужу машину.
  • На всі пропозиції незнайомих відповідай: “Ні!” і негайно йди від них туди, де є люди.
  • Не соромся кликати людей на допомогу на вулиці, в транспорті, в під’їзді.
  • У хвилину небезпеки, коли тебе намагаються схопити, застосовують силу, кричи, виривався, тікай​​ від нападника.

Як діяти, якщо малюк загубився?

 Саме небезпечне для маляти, що може трапитися в людному місці – це загубитися. Навіть якщо батьки завжди дуже уважні, вони не можуть щосекунди за нім спостерігати, а ситуації, які приводять до втрати дітей, часом виявляються досить абсурдними.

Що потрібно робити, якщо це сталося??

Наприклад, зайшли, по дорозі із садка, мама з донькою в невеликий магазин продуктів. Дитина увесь час знаходилася  біля мами, поки та стояла в черзі. В той час, коли мама оплачувала покупку, вона на кілька секунд втратила маля з поля зору й дитина зникла. Мати у магазині обійшла всі відділи, але дівчинки ніде не виявилося. При цьому донька завжди раніше ходила по вулиці за руку з мамою й ніколи не тікала.

Мати вибігла на вулицю. Куди маля могло піти – додому або назад у садок – мама не здогадувалась. Люди, які стояли поблизу магазина, не звернули уваги на дитину, яка сама вийшла з магазину, хоча все відбулося зовсім недавно – кілька секунд назад. Але все-таки мати знайшла перехожих, що помітили, куди побігла дитина, і незабаром вона наздогнала плачучу дівчинку. Як потім з’ясувалося, серед чужих ніг маля загубило маму, що відвернулася, і подумала, що мати її забула в магазині, та побігла її наздоганяти.

Щоб уникнути подібних ситуацій, потрібно додержуватися таких правила безпеки:

дитина повинна знати, що якщо вона загубилася, батьки без нього в жодному разі не підуть без неї. Вони будуть шукати її там, де дитина загубилася. Саме тому від того місця, де вони перебували разом із батьками,  не можна далеко йти. Якщо ви з дитиною перебуваєте на ігровій площадці або в парку, потрібно  йому заздалегідь сказати, де ви будете чекати дитини, поки вона буде гратися з іншими дітьми.

Якщо вашій дитині вже більше трьох років, вона повинна знати своє ім’я й прізвище, а також адресу проживання, хоча тільки на це сподіватися не варто, адже маля може розгубитися й наплутати що-небудь. Деякі діти, до того ж, можуть вимовляти звуки неправильно, і чужі люди можуть не розібрати, наприклад, прізвище дитини. Тому в такому випадку необхідно, щоб у кишені одягу маляти була записка з номерами телефонів його батьків.

Відпочиваючи в іншому місті або іншій країні, ця передбачливість може бути особливо корисною. Якщо на одежинці дитини немає кишень, пришийте на одяг лейбл, використайте спеціальні наклейки, які перебувають усередині чобітків. Ви можете також виготовити для маляти спеціальний кулон або браслет. Можна вказати не тільки номери телефонів батьків, але також і назву готелю. Увага! Вказуйте всі дані про дитину обов’язково на внутрішній стороні. Якщо ви це зробите з зовнішньої сторони, цим можуть скористатися шахраї (наприклад, вони можуть видати себе за друзів батьків дитини).

Як дитина повинна сприймати інших дорослих?

Це питання, на який відповісти досить складно. Адже не всі дорослі люди можуть бути щирими  й бажати маляті добра, і він повинен про це знати. І в той же час, якщо виникає яка-небудь необхідність (наприклад, якщо бабусі погано себе почуває, або дитина заблукала), маля не повинен боятися попросити допомоги у дорослих.. Тому з дитиною потрібно заздалегідь  обговорювати різні ситуації, причому робити це можна з дітьми будь-якого віку. Пам’ятайте, що чим більше самостійною стає дитина, тим більше небезпек може її підстерігати. Найчастіше малята попадають у неприємності з тієї причини, що вони не знають, як у нестандартній ситуації вони повинні діяти, яким чином потрібно відреагувати на складну ситуацію.

Можливі складні ситуації можна обговорювати з малям у формі запитань. Наприклад, потрібно запитати, що маля буде робити, якщо його покличе із собою незнайомий йому чоловік, або як він буде діяти, якщо раптом загубиться в парку, тощо. Доволі часто батьки можуть одержати зовсім несподівані для себе відповіді (наприклад, маля може сказати, що, якщо він загубиться в парку, він буде тихо сидіти під кущиком , або, приміром, що із чужим, незнайомим чоловіком піти не можна, але з гарною та доброю дівчиною піти можна).

Якщо ви заздалегідь підготуєте вашого маляти до різних нестандартних ситуацій, це допоможе йому уберегти себе від багатьох неприємностей

 

Картинки по запросу "картинки безпека для дітей"

Світ речей навколо дитини

Безпека в побуті. Загальні вимоги

1.Навчити дитину безпечним іграм. Не дозволяти проводити ігри, пов’язані із схованками в шафах га інших предметах що закриваються, за занавісками та з пересуванням в темряві.

2.Якщо дитина має окрему  кімнату, то  всі її речі   повинні знаходитись на висоті піднятої руки, щоб виключити потребу діставати щось з стільця чи табуретки. Над ліжком не повинні висіти ніякі предмети.

  1. Лампи в електроприладах повинні  бути  повністю  закриті плафонами.

4 Гострі, ріжучі, колючі і крихкі предмети повинні знаходитись в недоступному для дітей місці

5.Особливу увагу потрібно звернути на зберігання ліків. Ліки повинні зберігатися в закритій під ключ шафі.

6.Іграшки не повинні бути небезпечними для дитини (лазерні іграшки, кулькові та водні пістолети) Якщо іграшка розбирається, то складові й частини за розмірами повинні бути такими, що не вміщаються в рот. ніс, вухо. Перевірте іграшки на   можливість  розбивання   (уламки можуть поранити дитину).

  1. З сумісними іграми з дітьми не використовуйте петарди.

Безпека на кухні

1.Столові прибори для дитини повинні бути такими,  що не б’ються.

  1. Обідній стіл та стілець повинні бути підібрані у відповідності з ростом дитини.

З.Над обіднім столом не повинні висіти по ти ці або окремі предмети кухонного обладнання.

4.Всі спеції, як   сипучі   так   і   рідкі,   повинні   зберігатись   в недоступному для дитини місці.

5.Якщо виникла потреба користуватися виделкою чи ножем, то їжу дитині повинні порізати дорослі.

6.Краї тарілок, чашок та склянок не повинні мати тріщин та щербинок.

7.На плиті ручки   сковорідок   і   носик   чайника   потрібно повернути до стіни.

8.Гарячу їжу потрібно розливати лише на столі, а не переносити тарілки з нею з плити до столу.

9.В присутності дитини бажано користуватися горілками газової плити другого ряду.

10.Якщо дитина не дістає до крана з  водою, то  вона може користуватись змоченим рушником.

  1. Двері кухні з боку коридору повинні закриватись на гачок, розміщений у третій частині зверху.

Безпека у ванній кімнаті

1.Для дитини необхідно  мати  дитячі   миючі  засоби.   Миючі засоби,   якими   користуються   дорослі,   є   шкідливими   для дитини і повинні зберігатись в недоступному для неї місці.

2.Підлогу потрібно покривати не слизьким килимком.

3.Двері ванної кімнати повинні закриватись на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

4.Не можна залишати дітей наодинці під час купання.

Безпека на балконі

1.Не можна залишати дітей на балконі.

2.Не можна дозволяти дітям проводити рухливі ігри на балконі.

3.На балконі потрібно   закрити   щілини,   через   які   можуть випадати дитячі іграшки.

4.В присутності дітей не можна нахилятись з балкона.

5.Балкон повинен закриватись з кімнати  на  гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

 

Картинки по запросу "картинки безпека у природі"

Дитина і природа

 Правила безпечної поведінки з тваринами

Навколо тебе існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини і комахи. Деяких з них ти можеш бачити кожного дня на вулиці або ж удома, інші мешкають у дикій природі. Ми розповімо тобі:

  • про те, як треба поводитися з деякими видами тварин і комах;
  • як убезпечити себе від ризиків настання нещасних випадків у поводженні з тваринами і комахами;
  • про домашніх улюбленців

У тебе є вдома собака чи кіт або ж інша домашня тваринка? Тоді тобі буде дуже цікаво послухати наступні поради для безпечного утримання твого улюбленця:

          Поради для безпечного утримання твого улюбленця:

  • Якщо ти знайшов на вулиці та підібрав або придбав якусь тваринку, ніколи не приховуй цього від батьків.
  • Якщо ж в тебе з’явився маленький друг, обов’язково покажи його ветеринарові для призначення відповідних щеплень. Це захистить твого улюбленця від хвороб та зробить безпечні ігри з ним.
  • Візьми у ветеринарного лікаря поради щодо особливостей даної тваринки, її породи. Дізнайся, як потрібно з нею поводитися, як треба за нею доглядати, яким чином її годувати і що забороняється їй робити.
  • Слідкуй за чистотою і охайністю твого улюбленця.
  • Якщо поведінка твого утриманця здається тобі підозрілою: агресивною чи хворобливою, або ж він нічого не їсть, відразу сповісти про це батьків і покажіть тваринку ветеринарові.
  • Кожного разу після прогулянки з улюбленою тваринкою обов’язково мий руки.
  • Ніколи не намагайся вдарити, штовхнути свого утриманця, адже цим ти можеш злякати його, і він через це може нанести тобі пошкодження.
  • Якщо ти якимось чином при контакті чи грі з маленьким другом отримав подряпини або укуси, негайно скажи про це батькам і проконсультуйся з лікарем для оброблення рани. Це особливо важливо, якщо це сталося при контакті з незнайомою, бездомною твариною.
  • Поводься з утриманцем лагідно, так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою. Пам’ятай, що це жива істота, яка потребує твоєї уваги та догляду.

Якщо ти раптом на вулиці зустрівся з незнайомою твариною чи комахою, запам’ятай наступні поради:

        Поради щодо правил поведінки під час зустрічі з незнайомою твариною

  • не наближайся і не намагайся торкнутися незнайомої тваринки. Ти можеш її налякати, а вона у відповідь може завдати тобі шкоди: вдарити або ж укусити;
  • пам’ятай, що особливо кольорово-яскраві комахи привертають до себе увагу своїм забарвленням, і спокусливі малюки тягнуться взяти їх у руки, щоб роздивитися. Це небезпечно! Оскільки багато з них є отруйними видами;
  • якщо ж ти, наприклад, зустрів на вулиці незнайому собаку чи зграю собак, і вони дивляться у твій бік, перше, що треба зробити – не рухатися у бік тварин. Головне, не панікуй, не зли тварин і різко не втікай. Цим ти можеш роздратувати собак і вони поженуться за тобою. Намагайся обережно йти в протилежний бік або залізти на дерево чи сховатися.

        Поради щодо правил поведінки під час перебування в зоопарку:

  • не підходь надто близько до перегороди та кліток, у яких перебувають тварини, це небезпечно;
  • не годуй із рук тварин, тому що не вся їжа може бути для них корисна, та деякі тварини можуть завдати тобі шкоди;
  • завжди слухайся порад батьків чи старших.

 

Картинки по запросу "картинки емоційне благополуччя дитини"

 

Емоційне благополуччя дитини

 Поради батькам про адаптацію дитини до дитячого саду.

 Дитячий садок – це перша соціальна установа , з якою зустрічається дитина. Соціальне в тому сенсі , що дитина вперше зустрічається з вимогами суспільства. Ці вимоги можуть збігатися з вимогами в сім’ї, а можуть і відрізнятися. Дуже важливе вміння, яке освоює дитина адаптуючись до дитячого саду, – це вміння розрізняти ситуації й аналізувати, що можна і що не можна робити з тими чи іншими людьми, в тих чи інших випадках. Тепер не тільки мама і тато, але й багато різних людей (і дорослих , і однолітків), різних обставин (режим, розклад занять, правила поведінки і навіть меню) впливають на малюка. Йому потрібно навчитися відстоювати свою думку, –  але поважати правила, захищати себе – але при цьому не ображати інших, бути особистістю – але цінувати колектив, мати свої постійні смаки – але допускати і щось нове. Це не просто.

Як потрібно поводитися батькам з дитиною , коли вона почала відвідувати дитячий садок:

  • Налаштувати дитину на мажорний лад. Впевнити його, що це дуже здорово, що він доріс до саду і став таким великим.
  • Не залишати його в дошкільному колективі на цілий день, якомога раніше забирати додому.
  • Створити спокійний, безконфліктний клімат для нього в сім’ї .
  • Щадити його ослаблену нервову систему.
  • На час припинити походи в цирк, театр, гості.
  • Набагато скоротити перегляд телевізійних передач.
  • Як можна раніше повідомити лікарям і вихователям про особистісні особливості малюка.
  • Чи не кутати своєї дитини , а одягати його так , як необхідно відповідно до температури в групі.
  • Створити в недільні дні вдома для нього режим такий же , як і в дитячому закладі .
  • Не реагувати на витівки дитини і не карати за дитячі вередування.
  • При виявленому зміні в звичайному поведінці дитини якомога раніше звернутися до дитячого лікаря.
  • При виражених невротичних реакціях залишити малюка на кілька днів вдома і виконувати всі розпорядження лікаря.
  • Розлучайтеся з дитиною в дитячому саду з задоволеною посмішкою, без тривалих обіймів і поцілунків. Поцілуйте дитину, скажіть, що ви зайдете за нею після, і, посміхаючись, йдіть незалежно від того, кричить вона чи благає вас залишитися.
  • Ідіть завжди відкрито. Завжди слід сказати, що ви йдете, але повернетеся пізніше.
  • Дайте дитині свої фотографії. Особливо гарні будуть ті , де ви сфотографовані на робочому місці. Вони будуть нагадувати малюку, що ви теж зараз працюєте
  • Нехай візьме з собою маленьку улюблену іграшку. Це часто діє як заспокійливе.
  • Несподіваним , але дієвим засобом може виявитися слід вашої губної помади на руці дитини .
  • Це буде нагадувати йому про вас, і дитина не відчує себе самотньою.